Predávajúci a Kupujúci
Vážení zákazníci, (ďalej len: Kupujúci) sme potešení, že ste sa rozhodli nakupovať v našom internetovom obchode dareor.cz, ktorého majiteľom a prevádzkovateľom je Pavel Sviták, adresa sídla: Korunní 2569/108, 101 00, Praha 10 – Vinohrady, IČO: 07476523, DIČ: CZ0009181546, e-mail: info@dareor.sk, telefón: +421 944 129 219, (ďalej len: Predávajúci). Cieľom Predávajúceho je maximálna spokojnosť Kupujúcich, preto je pri akýchkoľvek pripomienkach, požiadavkách či reklamáciách uprednostňovaná priateľská komunikácia, ideálne prostredníctvom vyššie uvedeného e-mailu (prípadne telefonicky). I tak je ale z oboch strán potrebné dodržiavať základné pravidlá, ktoré sú v stručnej a zrozumiteľnej forme uvedené nižšie.
Spôsob nakupovania, platba a dodanie tovaru
Na základe popisu a fotografií si Kupujúci v e-shope dareor.cz vyberie tovar, o ktorý má záujem, a to za cenu, ktorá je v okamihu objednania pri ňom uvedená, vrátane DPH. Po vložení všetkých vybraných produktov do Košíka je po prechode k Pokladnici k súhrnnej cene na záver ešte prirátaná suma za zvolenú dopravu (pokiaľ nie je zdarma) a prípadne suma za dobierku. Konečná cena bude Kupujúcemu zobrazená pred dokončením objednávky a pred zaplatením.
Pri tovare na zákazku (potlač na želanie a podobne) Kupujúci do formulára alebo objednávky (prípadne dodatočne e-mailom alebo telefonicky) zašle Predávajúcemu svoje požiadavky.
Pri tovare obsahujúcom alkohol je zákaz predaja osobám mladším ako 18 rokov.
Platba kartou, prevodom alebo na dobierku
Kupujúci za vybraný tovar zaplatí jedným zo spôsobov, ktorý sa mu ponúka, a to buď vopred (on-line kartou alebo bankovým prevodom z účtu na účet) alebo na dobierku pri prevzatí tovaru (v hotovosti alebo kartou, pokiaľ je platba kartou dostupná).
Platba kartou či prevodom môže prebehnúť ihneď pri dokončovaní objednávky, alebo neskôr na základe faktúry, ktorá mu bude doručená e-mailom. Kupujúci má na zaplatenie 5 pracovných dní, v opačnom prípade nemusí byť objednávka dokončená.
Po zaplatení, rozumie sa pripísaní peňazí na bankový účet Predávajúceho, a odovzdaní podkladov pre zákazkovú výrobu, sa Predávajúci zaväzuje Kupujúcemu tovar v čo najkratšom možnom čase zvoleným spôsobom prepravy a na zvolenú adresu či výdajné miesto odoslať, a to obvykle do 1 až 3 pracovných dní (najneskôr však do 10 pracovných dní alebo do termínu uvedeného objednávateľom vo formulári alebo objednávke). V opačnom prípade má Kupujúci nárok od objednávky odstúpiť. V takej situácii mu bude celá zaplatená suma v čo najkratšom čase, najneskôr však do 10 pracovných dní, vrátená. Termín odoslania je závislý od druhu produktu, vyžadovanej náročnosti ručnej práce a pod.
Pri zákazkovej výrobe a platbe na dobierku je pre začatie výroby a rýchlosť odoslania tovaru rozhodujúci predovšetkým termín odovzdania všetkých podkladov objednávateľom (napríklad požadované texty a/alebo fotografie na vytlačenie). Objednávateľ sa zaväzuje na zákazku vyrobený a doručený tovar na dobierku prevziať a zaplatiť, a to najneskôr do posledného možného výdajného dňa a hodiny, o ktorom je informovaný Predávajúcim alebo prepravcom (Zásielkovňa a pod.). Pri neprevzatí objednaného zákazkového tovaru na dobierku je Kupujúci povinný Predávajúcemu uhradiť 50 % z celkovej ceny, čo je polovica ceny objednaných produktov, dopravy a dobierky.
Odstúpenie od zmluvy, záruka a reklamácia tovaru
Kupujúci, ktorý zakúpil tovar ako bežný spotrebiteľ, a nie na podnikateľské účely, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do 14 dní od prevzatia tovaru (neplatí však pre tovar na zákazku, ako sú tlač podľa vlastného návrhu, osobné hovorené priania a podobne, na ktoré sa 14-denná lehota podľa zákona nevzťahuje). Svoje rozhodnutie odstúpiť od zmluvy musí Kupujúci zaslať v danom termíne na e-mail Predávajúceho a následne najneskôr do 10 pracovných dní musí tovar na svoje náklady Predávajúcemu poslať. Pokiaľ bol súčasťou dodávky tovaru darček, má Kupujúci povinnosť vrátiť i ten. Vrátený tovar musí byť nepoškodený, neopotrebovaný, neušpinený, a pokiaľ to okolnosti dovoľujú, tak i v pôvodnom obale. Predávajúci v takom prípade Kupujúcemu čo najskôr, najneskôr však do 10 pracovných dní, vráti všetky uhradené peňažné prostriedky, a to vrátane nákladov na najlacnejší spôsob dopravy tovaru. V prípade chýb tovaru spôsobených kupujúcou stranou má Predávajúci nárok si zodpovedajúce peňažné prostriedky odrátať od tých, ktoré bude vracať.
Predávajúci poskytuje na tovar zákonnú záruku 24 mesiacov. Kupujúci má nárok v tejto lehote chybný či nezodpovedajúci tovar vrátiť či požadovať jeho výmenu bez toho, aby platil poštové výdavky. Záručná lehota začína plynúť prevzatím tovaru Kupujúcim. Záruka sa nevzťahuje na tovar Kupujúcim upravovaný alebo opravovaný a ani na tovar Kupujúcim poškodený. Predávajúci má na vyriešenie reklamácie zákonnú lehotu 30 dní, pokiaľ sa s Kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Počas nej Predávajúci ponúkne Kupujúcemu riešenie, ktorým je v prvom rade oprava chybného tovaru, prípadne výmena tovaru za nový. Pokiaľ to nebude zo strany Predávajúceho možné, vráti Kupujúcemu za tovar peniaze, a to najneskôr do 10 pracovných dní.